dimecres, 24 de maig del 2023

Oberts els braços al demà

 


BLANZIFLOR ET HELENA

24. Ave formosissima

 

Ave formosissima,

gemma pretiosa,

ave decus virginum,

virgo gloriosa,

ave mundi luminar

ave mundi rosa,

Blanziflor et Helena,

Venus generosa!

 

BLANCAFLOR I HELENA

24. Salve, bellíssima

 

Salve, bellíssima,

gema preciosa;

salve, esplendor de les donzelles,

donzella gloriosa;

salve, llumener del món;

salve, rosa del món,

Blancaflor i Helena,

Venus generosa!

 

 

Oberts els braços al demà

tinc l’esperança

que cada reticència

sigui un nou roser florit

i jo majestuós

pugui gaudir al teu costat

brillant com un Paris

a la fi vençut

per la flama dels teus ulls.

Fes del meu amor

un balancí on gronxar-nos

en temps venidors

i anar fent del ímpetu d’ara

els fonaments d’un demà plàcid.

Vull recordar cada punt teu

i que tot jo et sigui etern

en la memòria

i en la punta dels dits,

però només em serà vàlid

si en lloc del cos,

qui ho recordi sigui el cor.

Deixaré a l’aire un petó,

pregaré que no sigui el darrer.