divendres, 12 de maig del 2023

Creient-me el teu centre

 


12. Olim lacus colueram

 

Olim lacus colueram,

olim pulcher exstiteram,

dum cignus ego fueram.

Miser, miser!

modo niger

et ustus fortiter!

Girat, regirat garcifer;

me rogus urit fortiter:

propinat me nunc dapifer.

Miser, miser!

modo niger

et ustus fortiter!

Nunc in scutella iaceo,

et volitare nequeo,

dentes frendentes video.

Miser, miser!

modo niger

et ustus fortiter!

12. En un temps passat adornava els llacs

 

En un temps passat adornava els llacs;

en un temps passat apareixia bell,

quan encara jo era un cigne.

Malaurat, malaurat!

Ara, només negre

i fortament socarrat.

El cuiner em gira i em regira;

la foguera em crema profundament;

ara el cambrer em serveix a taula.

Malaurat, malaurat!

Ara, només negre

i fortament socarrat.

Ara jac al plat

i no puc voletejar;

veig dents que s’esmolen.

Malaurat, malaurat!

Ara, només negre

i fortament socarrat.

 

Creient-me el teu centre

he pogut volar

però l’hivern del silenci

m’ha cremat les plomes

i com un pobre Icar 

he caigut del daurat cel

dels teus braços.

Ara perdut

entre l’esperança

i la temor veig apropar-se

les negres dents

de l’agonia en vers

el meu orgull socarrimat.

Voldria creure

que de nou les plomes

m’alçaran als teus braços

Oh Bella!

I em rescabalaran

del meu negre futur.