dilluns, 25 de desembre del 2023

Signo per una neu tova

 

Signo per una neu tova

que mai es geli,

per una nit on els flocs siguin estels

que van caient al nostre petit món.

Signo per la neu

que porta rialles infantils als seus jocs

i dibuixen àngels amb braços i peus.

Signo per la nevada

que ens apropa a la natura verge

i per tenir-ne cura.

Signo per aquella neu

que vigila i protegeix allò

que el pagès ha sembrat o plantat.

Signo per les nevades de fotografies,

familiars o universals,

de soledat o d’enyorament.

Signo per totes les neus del futur,

les que veure i les que no.

Signo pels records d’estades passades,

on la felicitat no era efímera, i si real.

Signo per tot allò

que m’ha donat la neu

i pel que em donarà.

Signo per l’amistat vora un foc

escalfant converses i rialles,

amb un got de quelcom calent

entre les mans.

Signo per un futur millor,

que em temo que potser mai arribarà.

Signo per les paraules

que la neu m’ha fet néixer

i les que jugant m’ha humitejat,

esborrant la tinta

i fent més grans les lletres.

Signo per tot allò

que em ve de nou

i que algun dia marxarà.

Signo per aquelles abraçades de Nadal

sota els primers flocs

i aquells petons de veritat.

Signo per tot allò que vosaltres creieu

que s’ha de signar

per estar la resta del temps junts.

Signo per les paraules amb fons de neu

que vindran i per les que se’n tornaran.

Qui sap si... val només desitjar

que signo els pensaments que he deixat anar.

 

http://carmerosanas2.blogspot.com/2023/12/a-la-neu.html