diumenge, 23 d’abril del 2023

Sobre la taula de nit

 

Sobre la taula de nit

del meu dormitori,

tinc de fa temps un llibre.

Podria dir que ple de pols

per no llegir-lo,

però t’enganyaria,

li trec cada jorn,

miro la tapa

i penso en tots els moments

en que m’ha acompanyat.

El primer petó

que ens va veure deixar

en els nostres llavis.

Les llàgrimes d’angoixa

que sovint em sortien

pres en la soledat

d’unes jornades

lluny del teu costat.

En mirar-lo,

em venen a glops moments

de la nostra vida

i de vegades

s’ericen els pèls del cos,

recordant-los.

I gairebé sempre

em solto a escriure

uns petits versos,

ja sigui veient el seu llom,

mirant la portada.

Aquest llibre

és la nostra vida

tot i que no en diu res d’ella,

ni tant sols

per aproximació.

La vida,

la nostra és,

en el que l’envolta,

allò que possiblement

el llibre ha vist passar.

No puc guardar-lo

en cap prestatge.

Ni embolcallar-lo

en papers fins i bonics

per regalar-te’l.

És massa important,

pel que hem viscut plegats.

Avui és un altre aniversari.

El nostre.

De quan va arribar

a les nostres vides.